Uitgelicht project:

Stichting Kansarmen Sri Lanka

Colombo, Sri Lanka

“De dagelijkse toegang tot water is een mensenrecht, daar vechten we voor en Wings of Support draagt hieraan bij”

Stichting Kansarmen Sri Lanka heeft de expertise en kennis om in Sri Lanka waterputten en waterleidingen aan te leggen. Fleur Scholten (cabin attendant KLM) is onder de indruk van de ongekende gedrevenheid van voorzitter Jan van der Steen. “Om die reden is het erg prettig om met hem en Chaminda, zijn rechterhand, samen te werken”. Jan trekt met zijn team door heel Sri Lanka om mensen van water te kunnen voorzien.

Wings of Support heeft een waterproject in Negombo ondersteund. De watervoorzieningen bij de Adiambalama school zijn aangelegd en dit betekent dat maar liefst 592 kinderen vanaf nu dagelijks toegang hebben tot schoon drinkwater en gebruik kunnen maken van sanitaire voorzieningen. Dit is zeker geen druppel op de gloeiende plaat aangezien niet alleen deze kinderen nú baat hebben bij schoon water, ook de toekomstige schoolkinderen zullen hier gebruik van maken. Een mooi voorbeeld van duurzaamheid!

Jan: “Het project dat Wings of Support heeft ondersteund ligt nagenoeg naast het vliegveld van Colombo, daarmee is het een uitgelezen project voor jullie. Bovendien betreft het een school en is het voornamelijk gericht op kinderen.

De dagelijkse toegang tot water is een mensenrecht, daar vechten we voor en Wings of Support draagt hieraan bij. Onze neuzen staan dezelfde kant op en daarom hopen we van harte dat deze samenwerking zich in de toekomst

voortzet.”