Kigamboni Community Centre

Dar es Salaam, Tanzania

Uitgelicht project

“We feel you are always standing beside us”

KCC (Kigamboni Community Centre) is in 2007 opgericht door een vijftal voormalige straatkinderen met maar één doel: kansloze kinderen uit Dar es Salaam een kans geven om wat van het leven te maken. Hun motto is: everyone has a talent.

Bruisend van enthousiasme begonnen ze een acrobatenopleiding, naaicursussen en bijles voor vroege schoolverlaters/uitvallers.

Tegenwoordig is KCC uitgegroeid tot een solide organisatie met meerdere sponsoren. Het mooie van KCC, volgens Yvonne Welzen (gepensioneerd Senior Purser KLM), is dat ze bij hun werk de hele omringende samenleving betrekken. Vele plannen van KCC zijn inmiddels gerealiseerd. Hun grootste droom is om als zelfstandige organisatie verder te gaan , zonder hulp van sponsoren. Een prachtig streven, maar stiekem hoop ik, samen met mijn mede project- coördinator Fleur Scholten (cabin attendant KLM), nog wat mooie projecten te kunnen realiseren bij deze sympathieke organisatie.

Nassoro Mkwesso (executive chairman KCC): ”Wings of Support values our work and we feel you are always standing beside us.We have known each other for so many years, and despite some struggles and mistakes we may have made, you have always put your trust in us. You believe in what KCC stands for: trying to educate young people and help them to make a step towards a better future.”

When asked what makes KCC’s

collaboration with Wings of Support special, Rashid Kondo (Secretary General KCC) answers: “due of our common interest in working with children, due to our friendship as partners rather than donors and foremost due to the frequent visits of your team or KLM crews to our centre where we operate with our daily activities. We feel proud to know each other and partner, the world like a village-supporting one another”