“You are the blue angels descending from the sky, thank you so much”

Uitgelicht project:

Klusreis Kaapstad, Zuid-Afrika

Een jaarlijks terugkerende traditie binnen Wings of Support is de “Klusreis” richting Kaapstad. Drie voltallige KLM bemanningen (cockpit- en cabine bemanning) vliegen werkend richting Kaapstad en gedurende hun rusttijd ter plekke zetten ze zich in op projecten in en rondom Kaapstad. Daarnaast worden deze drie bemanningen door KLM grond- en kantoorpersoneel bijgestaan in de werkzaamheden. Soms sluiten ook andere KLM vakantiegangers zich aan.

Waarom Kaapstad? “In Kaapstad hebben we meerdere projecten die altijd wel wat hands-on hulp kunnen gebruiken en we hebben daar enkele dagen over.”, aldus Pauline Gombault-Pareau Dumont (Purser KLM). Deze klusreizen zijn enorm populair en worden al jaren mogelijk gemaakt dankzij sponsoring van Sodexo en autoverhuur Carmenia. Twee Nederlandse Sodexo werknemers klussen op uitnodiging mee met de KLM’ers.

In 2018 is er bij een vijftal organisaties geklust. Sommige projecten zijn een totale metamorfose ondergaan. In vijf dagen is er nieuw zeil op de vloeren gelegd, keukenblokken en keukendeuren gerepareerd en vervangen, planken opgehangen, omheiningen gerepareerd en vernieuwd en natuurlijk het nodige schilderwerk van klaslokalen en kamers. Ook zijn er wc’s opgeknapt, spiegels opgehangen, speeltoestellen en opbergschuurtjes gebeitst en zandbakken onder handen genomen..

Hoogtepunt van deze dagen was op dag drie, waar het grootste aantal klussers bij aanwezig was. Na wat reparaties aan dakgoten en deuren werd de buitenkant van Bergendal Primary School (waar Good Hope Psychological services mee samenwerkt) in Paarl volledig onder handen genomen. Ter afsluiting van deze totale make-over was er een prachtige braai voor de hardwerkende klussers georganiseerd.

In zijn dankwoord roemde het schoolhoofd van Bergendal de hardwerkende klussers.