Uitgelicht project

Good Hope Psychological Service

Kaapstad, Zuid-Afrika

“Zij nemen iedere dag de zware taak op zich, om kinderen bij te staan die in moeilijke omstandigheden opgroeien”

"Het bijzondere aan Good Hope Psycological Service zijn de medewerkers, de therapeuten en de counsellors. Zij nemen iedere dag de zware taak op zich, om kinderen bij te staan die in moeilijke omstandigheden opgroeien", aldus Desirée de Vroomen (cabin attendant KLM)

Het professionele team bereikt wekelijks grote groepen kinderen op scholen in Klapmuts, Paarl, Pniel, Bergendal en Simmondium. (Zuid-Afrika) Maar ook in de behandelkamers in Stellenbosch en Paarl worden zowel groepssessies als, indien nodig, individuele sessies gerealiseerd.

Deze zware taak wordt met veel liefde en toewijding door counselors, psychologen en een forensic social worker uitgevoerd. Met name door de psychische hulp aan een grote groep getraumatiseerde kinderen, iets waar we niet altijd bij stil staan, geeft Good Hope ze de mogelijkheid om te gaan met de uitdagingen die een leven in de Kaap met zich mee brengt.

Carien de Klerk (directrice van Good Hope Psychological Service): “Thanks to the donation of Wings of Support (WoS) we have the opportunity to hire the professionals we need to help the children who would, without this support, not have access to counseling. It provides continuation and enables us to hire the right staff.

We can with conviction state that WoS contributed to a significant and lasting changes in children’s lives in Stellenbosch, Paarl, Franschhoek and the surrounding semi-rural areas. We are so grateful to receive a significant financial support towards our work with vulnerable children.”