Uitgelicht project

Bushcamp

Lake Naivasha, Kenia

“Bushcamp has such a positive influence on the children!”

Sinds 2001 organiseert Wings of Support kampen voor zeer achtergestelde kinderen uit opvang en scholen over heel Kenia. In najaar 2018 waren er vier kampen aan de oevers van Lake Naivasha (Kenia) waar ongeveer 140 kinderen voor uitgenodigd waren voor vier dagen vakantie. Voor de veiligheid én om de kinderen zoveel mogelijk aandacht, plezier en afleiding te kunnen geven leiden 90 donateurs van Wings of Support de kampen.

Volgens Marius en Inske den Dulk (oprichter en erevoorzitter van Wings of Support en leden van het Bushcampteam) zijn deze vrijwilligers van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat in de weer om te zorgen dat de kinderen de tijd van hun leven hebben. Marius: ”Uiteraard doen deze donateurs dit in eigen tijd en kosten. In vier dagen krijgen de kinderen de schoonheid van hun eigen land te zien tijdens een boot-, jeep- en wandelsafari. De kinderen genieten van elke minuut volgens de leiding van de opvang en scholen en vaak horen we terug dat dit ook positieve invloed heeft op de schoolresultaten. Tot slot is het een unieke manier voor donateurs om zelf aan de slag te gaan met de kinderen”