Uitgelicht project:

Kinyago Ladies Nairobi, Kenia

“Educational trips inspire them to stretch towards new own goals and make them proud of seeing that Kenya is more than the limited surroundings in their home slum area”

Yvonne de Graaf (cabin attendant KLM): “In december 2018 bereikte ons het bericht dat er brand was geweest in de Pumwani slum van Nairobi. Mensen die al niet veel hadden, waren nu echt alles kwijt.”

De Pumwani sloppenwijk is de woon en werkplek van de Kinyago Ladies. Corruptie, intimidatie, geweld en alcoholmisbruik zijn aan de orde van de dag. Sinds 2009 organiseren de Kinyago Ladies weerbaarheidstrainingen voor dames uit de wijk. Stapje voor stapje lukt het de vrouwen hun leefomstandigheden te verbeteren. Ook zorgen ze voor onderwijs voor peuters en kleuters. In voorgaande jaren heeft Wings of Support uitjes voor de kinderen gefinancierd.

Na de verwoestende brand kwamen de dames meteen in actie en Wings of Support kon ze hierbij ondersteunen met noodhulp, waardoor snel de eerste levensbehoeften werden aangeschaft. De Noorse Astrid Hareide begeleidt de vrouwen en is blij met de samenwerking met WoS: “We are happy to be given this opportunity to express our gratitude to Wings of support!

First and foremost: if it had not been for the very quick response to our EMERGENCY call of fire outbreak December 17th. 2018, we would never have been able to help the fire victims already 4 days after the fire outbreak that left 96 families in the slum empty handed. Everything was lost - and homes totally burned down. Wings of Support also sent items in kind, like blankets, sheets and clothes for children. Additional support from Norway followed. In total the Kinyago Ladies were able to help 61 families.

It would not have been possible us to take 130 children (3-14 years of age) out of the dirty, grey and polluted slum area without external financial support. These educational trips inspire them to stretch towards new own goals and make them proud of seeing that Kenya is more than the limited surroundings in their home slum area. The support and the meetings in Nairobi with Wings of Support project coordinators Yvonne and Saskia have made them all felt seen, heard and listened to”