Uitgelicht project: Africlowns

Johannesburg, Zuid-Afrika

“Kinderen voluit laten lachen!”

Kinderen in Afrika laten lachen, dat is wat Stichting Africlowns doet. Deze stichting verzorgt ieder jaar clown voorstellingen in community centers, scholen en kinderopvang in de sloppenwijken van Johannesburg. De tiende tour door Johannesburg was een bijzondere samenwerking tussen Wings of Support en Africlowns. Met gedoneerde Flying Blue Miles werden de vliegtickets gesponsord zodat de clowns ook op bezoek konden bij andere Wings of Support projecten.

Projectcoördinator Carmen Kruithof (Purser KLM) was bij twee tourdagen aanwezig: “In twee dagen vier optredens voor ongeveer 1400 schoolkinderen. Dolenthousiaste meezingende, meespelende en gillende kinderen. Maar ook een bijzonder optreden bij Sizanani.org (opvangcentrum voor kinderen met een beperking) was indrukwekkend. De één op één contacten maakten het intiem en nog extra bijzonder.” Kortom, een overweldigende tour, met vele optredens op maat waarbij echt duizenden kinderen blij zijn gemaakt en heerlijk voluit hebben kunnen lachen.