Toekomst: next steps

COVID-19

2020 heeft in het teken van COVID-19 gestaan. Niet alleen binnen onze stichting maar ook wereldwijd. Hoe inventief en creatief we vorm hebben kunnen geven aan het uitvoeren van onze projecten en het in contact blijven met elkaar, het is een understatement om te zeggen dat het geen optimale situatie is.

Lokale medewerking

De COVID-19 maatregelen blijven een enorme invloed hebben op het netwerk en het aantal vluchten van KLM. Dit heeft ook consequenties voor de controles die wij op de projecten uitvoeren. Onze actieve benadering van lokale KLM-collega’s op bestemmingen en het inzetten van hun kennis en kunde levert twee belangrijke zaken op, bewustzijn van de stichting en we hebben ogen en oren op de projecten. De contacten op de buitenstations van KLM zullen in 2021 versterkt worden en er zullen ook vier keer per jaar mailingen voor WoS ambassadeurs verstuurd worden. Hiermee hopen we lokale medewerking en activiteit te vergroten en de controles uit te blijven kunnen voeren.

Medewerkers

Ons interne contact met medewerkers speelt zich nu ook via videoschermen af. Het werkt prima en een groot voordeel is dat je je niet hoeft te verplaatsen om naar een vergadering te komen. Toch gaan sommige nuances verloren en nemen niet alle medewerkers deel aan discussies. Dit kan voor een gevoel van onvrede en zich niet gehoord voelen zorgen. Belangrijk is daarom om, zodra het mogelijk is, de real life vergaderingen weer op te zetten. Hoog op de agenda staan ook activiteiten om de betrokkenheid van de WoS medewerkers te vergroten.