Toekomst: next steps (2)

Donateurs

Door het inkrimpen en de noodzakelijke reorganisatie van KLM hebben ook vele KLM-werknemers het bedrijf moeten verlaten. Met het afscheid van deze medewerkers heeft Wings of Support ook een groot aantal donateurs verloren. Ondanks een door ons gevoerde campagne dat het verlaten van KLM niet betekende dat men ook het donateurschap van Wings of Support moest opzeggen. Dit heeft ons doen inzien dat er een actievere houding dient aangenomen te worden in het donateurs werven. Zeker omdat de events die altijd gunstig waren voor het werven van donateurs ook geen doorgang hebben gehad en voorlopig ook niet op de agenda staan. Samen met De Kleine Consultant zal er in april-juni 2021 een onderzoek gedaan worden naar welke communicatiestrategie Wings of Support kan toepassen om duurzaam sponsors/donateurs aan te schrijven.

Duurzaamheid

De kernpunten van ons toekomstige duurzaamheidsbeleid zijn in 2020 geformuleerd. De volgende stap is om samen met de medewerkers deze handen en voeten te geven en dan in te gaan zetten. Ook is de communicatiecommissie begonnen met een vernieuwde communicatiestrategie waarin bovengemelde onderwerpen ingevlochten worden. Het “Ieder Kind een Thuis” beleid is nog in volle ontwikkeling en zal in fases ingevoerd worden.

2021

Ondanks dat 2020 een meer naar binnen gericht jaar is geweest staan er in 2021 meerdere onderwerpen op de agenda om weer naar buiten te treden. Het blijf thuis devies op de Nederlandse matrixborden zullen hopelijk vervangen worden met kom en blijf in contact met elkaar. Daar zullen Wings of Support en haar projecten absoluut beter bij varen!