Uitgelicht project El Desafio

Buenos Aires, Argentinië

(Robin de Geus, cabin attendant KLM)

"Wij staan aan de zijlijn!"

Sinds 2016 werken we samen met de stichting El Desafio Argentinië. De organisatie is gehuisvest in Rosario, een stad in Argentinië waar veel criminaliteit, geweld en drugsgebruik is. Desondanks blijven de medewerkers van El Desafio positief gestemd. Verschillende programma’s (waaronder onderwijs en sport) zorgen ervoor dat de jeugd meer vaardigheden meekrijgt om kans te maken op een beter toekomst. Wings of Support gaat hier graag in mee!

In 2020 hebben we de rekeningen van enkele sportprogramma’s op ons genomen. Het ging om hockeyles voor de meisjes en voetballes voor de jongens. Echter, vanwege de coronacrisis en de strenge lockdowns, gingen de scholen in Rosario dicht en heeft El Desafio ook haar activiteiten moeten staken. Samen houden we de ontwikkelingen in de gaten en zodra het weer mogelijk is, zal de organisatie de sportactiviteiten weer opstarten. Uiteraard staan wij dan weer aan de zijlijn!